Älä anna kriisin yllättää – se tulee kalliiksi

 

Paloivatko tuotantotilat? Joutuiko yrityksesi somekohun keskelle? Julkaisiko lehti negatiivisen uutisen yhteisösi toiminnasta? Aiheuttaako työtaistelu haittaa asiakkaille?

Kriisiviestinnän tarve syntyy lähes aina yllättäen. Odottamattoman tapahtuman särkiessä arkirutiinit, koko viestinnän sisältö muuttuu ja samalla tiedon tarve kasvaa moninkertaiseksi. Lisäksi, uutta ja mahdollisesti viestijällekin vierasta tietoa on kriisitilanteessa pystyttävä tuottamaan ja välittämään nopeasti sekä omalle yhteisölle että suurelle yleisölle.

Oikea tieto, viestin selkeys ja tiedonvälityksen nopeus ovat onnistuneen kriisiviestinnän olennaiset tekijät. Hyvä kriisiviestintäsuunnitelma, oikea tehtäväjako ja riittävät resurssit takaavat, että viestintä pystytään hoitamaan ammattimaisesti kaoottisessakin tilanteessa.

Hyvin hoidettu erikoistilanteen viestintä minimoi yritykselle tai yhteisölle kriisin aiheuttamat mainekolhut. Huonosti hoidettuna viestintä voi pahimmillaan sysätä liikkeelle kierteen, joka nopeasti pahentaa kriisin kohtuuttomiin mittasuhteisiin.

Aikamesta voit tilata yrityksen tai järjestön tarpeisiin räätälöidyn, valmiin kriisiviestintäpaketin ja ostaa monentyyppistä kriisiviestintäneuvontaa- ja koulutusta.  ”Miten katkaista somekriisiltä siivet?” -koulutuksen voit hankkia yritykseesi vaikka vain muutamalle hengelle.

 

 Helena Erkkilä,  helena.erkkila@aikame.fi,  044 254 9171

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *